الأحد، 27 سبتمبر 2009

أول جرح






لو جرحك ليا ملموس كنت من زمان خفيت

لكن ده جرح محسوس من كتر الوجع مليت

كلامك ليا مدروس راجع ليه وانا ليه استنيت

طلعت من القصه مكبوس وبأول جرح انا حسيت



كانت بتقلى انا نفسى اكون اخر واحده فى حياتك
وانا كنت بقلها انا نفسى اكون اول واحد فى حياتك
دلوقتى لا انا بقيت ليها الاول ولا هى ليا الاخيره
هى معاها حق علشان اول حب فى حياتها كان حب عمرها كله اللى فات واللى جاى
وانا كمان معايا حق علشان حب عمرى هيكون اخر حب انا حسيته

هناك 44 تعليقًا:

Pink Dreams يقول...

اول تعليق ولا ايه

Pink Dreams يقول...

انا فعلا اول تعليق

ناخد بقى التانى

بما انى اول مره احتل المدونه

Pink Dreams يقول...

وناخد التعليق التالت بقى عشان تبقى التالته تابته

دا انا هتعلق من على باب البلوح النهارده
هههههههههههههههه

Pink Dreams يقول...

والرابع بقى على ما اروح اقرا البوست وارجع تانى

فاااااااصل ونواصل

Pink Dreams يقول...

جرح اول حب دا بيبقى صعب قوى قوى

لان القلب مبيكونش لسه الحزن دخل قلبه وبتبقى الدنيا حلوه فى عنيه

بصراحه البوست جميل قوى قوى على الرغم من حزنه والمه

تسلم ايدك

تحياتى

yoyo يقول...

مسائك سكر

كل سنة وانت بالف خير

يارب تكون بالف خير يارب

انا قلت اسلم وبعدين اشوف البوست
نلتقى بعد الفاصل

yoyo يقول...

آآآه من جرح الحبيب
الا عمر القلب منه يطيب
احساس شعب اوى لما يكون آلمك هو حبيبك
اللى كان نفسه هو فرحك و سعادتك
فعلا لو كان الجرح مملوس كان بقى فيه له دوا
ولكنه محسوس يعنى اقوى و اقوى

الحب الاول مش بيتنسى ابدا دايما بيفضل منه ذكرى او جرح جوه القلب
اولى مرة يدق فيها القلب و نحس فيه بالنبض

كلماتك حلوة اوى رغم انه حزينة وبتوجع القلب بس بجد خارجة من القلب اوى عشان كده وصلت للقلب

ربنا يسعدك ويسعد قلبك يارب
دمت اخى بالف خير وسعادة
تحياتى
يويو

mohamed ghalia يقول...

كلماتك روعىة بجد
واحساسك هايل
ربنا يسعدك دايما

fL0weR-giRL يقول...

امممممممممم
ايه كميه الحزن داه يعني انا سايبه كأبه وحزن في المدونهبتاعتي اجي الاقيه هنا

يعني بجد مش عارفه الناس كلها بقت كأيبه ولا انا بيتهيألي

@_@

تقبل مروري :((

dina يقول...

لو جرحك ليا ملموس كنت من زمان خفيت

لكن ده جرح محسوس من كتر الوجع مليت

dina يقول...

لو جرحك ليا ملموس كنت من زمان خفيت

لكن ده جرح محسوس من كتر الوجع مليت


مشكلة الناس انها مش بتقدر صعوبة الجروح المحسوسة

جارة القمر يقول...

أنا جاية اسلم عليك
واشكرك على سؤالك عني

اشتقت لوجودي هنا

جارة القمر يقول...

جيت تاني النهاردة

يارب تكون بخير

rony يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
rony يقول...

واصعب جرح هو الجرح المحسوس
والشخص الجارح هو هو الدوا
تحياتى

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

pink dreams
-*********-
اولها احتلال ....؟!
.
.

انا بتغاااااااظ
نفسى احتل اى حد ومش بعرف

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

pink dreams
-*********-
نورتينى يا قمر فى صرحى المتواضع
إضافتك جميله اوى
وفهمتى الموضوع من ناحيه رقيقه جدا
شكرا لزيارتك وإحتلالك
.
تسلمى ويسلملى مرورك
مودتى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

yoyo
-**-
بدأت صفحتى تكتمل جمالا بعد حضورك اليها
.
.
.
هو فعلا الكلام حزين
وحزين اوى كمان
لان الحزن وقتها ما حستهوش وانا عادى كده لالا
ده انا كنت فى قمه الفرحه بالعيد وعيد الميلاد بتاعى والموبايل الجديد اللى ضاع هو كمان بعدها
فوقتها كانت كميه الحزن كبيره
فكانت تستحق بوست
.
.
.
بالنسبه للكلام اللى بيخرج من القلب للقلب فطبعا طبعا حضرتك اولى باللقب ده لانى بستمتع عندك اكتر من اى مكان اخر

شكرا لزيارتك يا يويو
مودتى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

mohamed ghalia
-************-
شكرا لكلامك الجميل
ووصفك الاروع
ربنا يتقبل منك دعوتك
ويرزقك بالصحه والستر
شكرا لزياره حضرتك ليا
:)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

fL0weR-giRL
-*********-

معلش هنعمل ايه طيب
انا اسف انى عكرت مزاج حضرتك
بالنسبه لسؤالك
والله مش عارف بالظبط الاجابه مش عندى
لانى مش بعرف حد كئيب
ولو عرفت حد كئيب بتبقى حاله وبتعدى
عموما اهلا بيكى
ونورتينى يا قمر
شكرا على الزياره :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

dina
-**-
فعلا شىء يضايق اوى انه مش فى حد بيقدر الجروح المحسوسه
وممكن تتقلب ضحك وإستهزاء
بس مش مهم
الاهم اننا نعامل ربنا ومانعاملش بشر
شكرا لزيارتك الرقيقه
مودتى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

جاره القمر
-********-
مش معقوله الغيبه دى كلها
وايه كمان جايه تسلمى عليا ..؟
ايه اليوم السعيد ده
انا متفائل النهارده اوى
والسؤال عليكى واجب يا علياء
احنا مصريين وجدعان اوى ونعجبك يعنى
يا رب ترجعى لينا بالسلامه وعن قريب انشاء الله :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

rony
-**-
فعلا انا معاكى
كلامك صح اوى
مودتى :)

آه وكفى يقول...

اللي يجربحك أقلعو من رجلك ولا يهمك منو

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

آه كفى
-****-

حاضر

آه وكفى يقول...

أنـــا بـنـت

آه وكفى يقول...

D:

جارة القمر يقول...

أحلى ناس والله


يسلموووووووووو

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

آه وكفى
-*****-
أحلى بنت













:)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

جاره القمر
-********-
شهاده اعتز بيها
:) تسلمى

VÖltaa يقول...

بص ياصحبى
الواحد احيانا بينجرح

بس اعمل زيى

وطلع لسانك للجرح ده
وقوله مش هتأثر فيا
لأنى قوى
بس ياكبير وريح دماغك

وربنا يعوضك الاحسن بإذن الله

آه وكفى يقول...

ااااااااااااه
لو كان الحب بطة لنتفت ريشها

اكتر حاجة تغييييييظ ان الواحد يسيب اللي بيحبو ويرجع تاني طب بيرجع لييييييييه ولا سابو اساسا لييييييييييييه ده حاجة تغيظ بصحيح

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

mohammed
-******-
انت عندك حق
بس سعات بتبقى فى حجات مش بمزجنا نمر بيها
هى اللى بتفرض نفسها علينا
يعنى اوقات الفرح والزيطه لازم افرح مع الفرحانن وانسى الدنيا كلها معاهم واعيش لحظات السعاده معاهم

وأقات الجرح بارضه بتفرض علينا اننا نبقى زعلانيين ونلبس وش الكائبه

بس الفارس بقه اللى يقدر يخرج نفسه بسرعه من المود القاتم اللى هو فيه
.
.
إضافتك مفيده
ونصيحتك غاليه
شكرا كتير على مرورك يا محمد
مودتى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

آه وكفى
-*****-
والنبى يا اختى ما انا عارف
ما تسأليهم صحيح اللى بيعملوا كده
بيعملوا كده ليه....؟!
بس بينى وبينى كده كله سلف ودين
كما تدين تدان
ويا بخت اللى بات مظلوم ومابتش ظالم
.
بس حلوه حكايه البطه دى
ههههههه
:)

اقصوصه يقول...

كلماتك قويه

واسلوبك معبر

خاطره رقيقه

تقبل مروري

aidy يقول...

اولا كلمات حلوة اوووووووووووووى
بس انا بختلف معاك او مع الولاد عامة فى نقطة ...

ان كل ولد ليه تجارب ومع ذلك نفسه يكون اول تجربة فى حياة البنت

الحب الحقيقى الوحيد اللى في حياتنا هو الحب الاخير مش الحب الاول

لأن الحب الاول ممكن اوى يكون مشاعر مراهقة بتنتهى اول ما بنخرج من الفترة دى


و مش معنى ان البنت حبت مرة قبل كده إنها مش كويسة
لأن ده اللى بيحدده طريقة الحب نفسه ولا ايه ..؟

أبو العريف يقول...

طلعت من القصه مكبوس وبأول جرح انا حسيت

هههههههههههههههههههههه

بجد دمك خفيف جدااااا

فكرتني بالشاعر اللي بيقول

اجرحيني بمطوه تلمه

اجرحيني بموس حلامه

ارسمي علي وشي نجمه

وامسكيني من اللياقه

علمي علي وسيبيني

واهربي بعد الخنااااااقه

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

أقصوصه
-****-
شكرا كتير على تعبيراتك الجميله
وشكرا اكتر لزيارتك المشرفه ليا
يا رب تتكرر دايما
مودتى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

aidy
-**-
الاول منورانى كتير
يا رب تكونى بخير
.
.
.
انا بقه مش بختلف معاكى
بالعكس كلامك صح
بس اى ولد فى الدنيا يتمنى انه يحب بنت يكون هو اول واحد فى حياتها
والبنت نفسها تحب شاب تكون هى اخر واحده فى حياته
بتبقى امنيات نتمنى انها تكون موجوده
ولو مش موجوده بنحب وخلاص
لان القلب مش مستنى نقوله حب مين وما تحبش مين
عموما احتلاف الرأى لا يفسد للود قضيه
نورتينى كمان مره
ويا ريت ما تحرمنيش من زيارتك الجميله دى على طول
مودتى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

أبو العريف
-********-
طيب كويس انى فكرتك بحاجه بتضحك
ههههههههههههههه

لاسع افندى يقول...

معاك حق ياصديقى
الجرح المستخبى اللى مانقدرش نبينه
ولا نقول اه
بيكون صعب جدا

اسف على التأخير لكن ظروف السفر

تحياتى اللاسعه جدا

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

لاسع افندى
-*******-

فينك يا أستاذى ايه الغيبه دى كلها..؟
رجعت يعنى من السفر الحمد لله
الله يعينك ويقويك يا سيدى
اضافتك على كلامتى زادتها تألقا
دمت بألف خير
مودتى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

انت تسال والكمبيوتر يجيب
-*********************-

فكره جميله جدا
لما اروح اشوف

شريكة في المطعم يقول...

الجرح صعب ومش بيتداوى بسهولة
لكن الشخص نفسه ميستاهلش نفكر فيه كتير..ونوقف حياتنا عشانه
كلماتك جميلة جدا..واسلوب يشد ان الواحد يكمل للآخر...
مدونة جميلة... في اول زيارة :)