الأربعاء، 3 يونيو 2009

لو كنت مكانى .... هتعمل ايه ...؟!










لو كنت مكانى هتعمل ايه...؟!


لما يكون جرحك بإديه...؟!


ويوعد وعد ويخلف بيه ...


ولو كنت مكانى هتعمل ايه...؟!

ما هو اصله يعيش وما يديش.

ولما بيوعد .. ما بيوفيش...

وياريتو عاشرنى وما عرفنيش..

انا عن نفسى مايلزمنيش.

هبعد عنه وهرفض منه . اى كلام

همشى واسيبه لنفسه وروحه وللأيام..

مش يبقى حرام اسهر وينام.
والمطلوب فالاخر اخلص ليه..
ولو كنت مكانى هتعمل ايه...؟
حلمنا كتير..
من غير تفكير..
والحب ما بينا.. كان حب ضمير
قررت قرار .. ابدأ مشوار
وصعب يكون .. قلبى اسير
نصيحه منى .. لكن غصب عنى
كل الكلام من القلب طالع..
يا صاحبى اسمعنى ..
اكره كتير قلبى اللى حبك ؟؟
حب الجنون...؟!
واحب بضمير .. قلب عايشلك
دنيتك علشان يخون..
مع انى عارف مهما تحب الحب على قلبك يهون
احلم وعيش .. وهم ووعد مالهاش عدد
وهم عهود بحب دايم للأبد ..
ندمت فعلا.. على انى كنت اسميك ملاك
وكرهت قلبى اللى كان حابب هواك..
وظلمت نفسى وسنين حنان ضاعت معاك.
وبعد ده كله انا هخلص ليه...؟!
طيب لو كنتوا مكانى هتعملوا ايه..؟!
كتبها احمد عمران ووقع عليها بالحزن احمد طلعت

هناك تعليقان (2):

جارة القمر يقول...

سيدي

الحب أصبح عاطفة تشقي من يحملها

الحب أصبح اسطوانة مشروخة نستمتع بسماعها ونمل احيانا

نتساءل ونبكي ونصرخ ثم نعود لنتعود على الحياة الخاوية

يغيبون مخلفين فراغا بحجم السماء

مرورك جدا أسعدني

عفكرة كلماتك حلوة كتير

وحنتواصل انشاءالله

ياسمين لقلبك

شكرا

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

بل مرورك هو الذى اسعدنى حقا سيدتى
لقد انار مرورك صفحتى المتواضعه اختى فى الله
.
.
.
يسعدنى حقا تواصلك معى