السبت، 27 يونيو 2009

جرحت نفسى اكتر ما هى جرحتنى



يا حبيبتى فى ايه مالك

ما تقولى بس ايه جرالك

قولتيلى ايه اللى شاغل بالك..؟!

أنا....؟!

لو انا ما تفكريش انى اهون عليكى

ما تفكريش اتحرم من لمسه اديكى

ده انا كنت بنام فى انتظارك على شبابيكى

انا...؟!

ما اظنش اكون انا السبب فى حيرتك

ما هو اصله مش انا اللى سيبتك

مش انا اللى وديتك ومش انا اللى جيبتك

مش انا اللى جازفت وجربت تجربتك

ايوه مش انا...!

انا مش كده يا حبيبتى كداب

انا وعدى ليكى كان بحساب

زى ما قولتى أدخل من الباب

خرجت تانى من نفس الباب

يعنى حكمتى عليا بالانكسار

عارفه معنى راجل عايش فى نار

عارفه اد ايه انا واقف معاكى محتار

مش عارف بجد اخد قدامك القرار

ولا ينفع كمان دلوقت الفرار

لازم يا انتى افك الحصار

وارفض رجوعك بكل إصرار

واقولك كمان بكل اختصار

.

انا,.....
انا مش بحبك
******************
دلوقت بس بدأت اشوف كل حاجه صح
مش كل اللى يدق القلب ناحيته يبقى هو حبيب العمر كله
لالا ده ممكن القلب يدق ناحيه ده وناحيه ده وكمان هو مش مستنى اقوله حب مين وماتحبش مين
فالحب هذا لا يشكل فى انشاء العلاقه الا نسبه ضئيله جدا((الاختيار فقط))
فمن الممكن اذا دق نايحه حد يبقى هو كده بيقولى
(( فــكــر))
دخل بينى وبينك العقل
وهو يحكم
لو ينفع نكمل كمل وانا معاك
لو مش هينفع هكون لسه معاك
يعنى الحب اللى بينجح اصلا اصلا بالعقل
يعنى المفروض كنا نغنى للعقل مش للقلب
القلب ما هو الا وسيله للأختيار
ولا يوجد شىء معصوم من الخطأ
ففى مثل هذه الاشياء هو اعمى وكثير الخطأ
أوصيك يا عقل بالانتباه الى هذه المضغه الكائنه بين أضلعى
أوصيك بها فأنا لم اعد اتحمل اكثر من هذا

هناك 8 تعليقات:

جارة القمر يقول...

الله عليك


اسلوبك كتير حلو ومميز

الطريق لاستمرارية الحب ملئ بأشواك تدمي قلوبنا


كالعادة ابدعت ياصديقي


مودتي

yoyo يقول...

يوه انت حبيبى اللى شاغل بالى
ايوه انت اللى السبب فى اللى بيجرالى
كنت فاكرة انى لبعدك هاقدر
كنت حاسة انى من غيرك مش هاتاثر
عارفة انك مش كداب
بس حبيبى الحياة مش بس كلام
الحياة مش مجرد احلام
وانا وياك عشت كتير احلام
استعجلت انى اعيش و احقق احلامنا
ومش حصل غير انى خسرت قلبك
و صحيت من احلامى وانا وحيدة
وانت حبيبى عنى بعيد
ورجوعى لك تانى بقى مستحيل
لانك ببساطة مش بتحبنى
بس اللى عرفته انا انى بحبك
بـــــــــــــحــــــــــــــبك

دوما هناك صراع بين القلب و العقل يا عزيزى
فالقلب ينبض و يدق و العقل يحاول ان يفرض السيطرة اعتقد ان حب العقل صعب ان يكتمل
قالقلب هو اساس الحب قد يكون للعقل دور ولكنه لا يسيطر

كلمات جميلة جدا رغم انها تعبر عن الم الا ان بها قوة
ربنا يسعدك ويسعد قلبك يارب
دمتى اخى بالف خير
تحياتى
يويو

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

الله عليكى انتى يا جاره

دام حضورك عندى اللى بينورنى كل مره اكتر من اللى قبلها

وصدقتك حين قلتى

ان استمراريه الحب ملىء بأشواك تدمى قلوبنا

فقد شعرت بهذا لمرورى به

ورده لقلبك صدقيتى

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

تركت كلماتك لدى احساس بنسيم يضفى على قلبى بالراحه

صدقينى يا صديقتى هذه محاوله للحب بشكل اخر
فقد حاولت بقلبى وفشلت

فانا لسن بسزاجه السمك الذى يعيش قرون ويعلم ان هذا طعام من الصياد ومع ذلك يذهب الى الطعام ويأكله ثم يموت

فقط انا قد دخلت فى تجربه ففشلت فحاولت بأخرى

يويو جميله اوى الكلمات اللى انتى كاتباها عندى دى

ذادت الصفحه فرع نور ( يويو )

صفــــاء يقول...

صراع بين عقل وقلب
أو قل حوار بين عقل وقلب
اذا مشيت وراء قلبك تردى بك فى هاويه بغير قرار
لأنه القلب لا يحمل الا مشاعر واحاسيس

وان مشيت ورا عقلك ... سجنك وراء اسوار باردة
العقل لا يرى الا وقائع وحقائق

حكم الاتنين
بس فى الحاله دى هتلاقى برضه صراع من نوع ما
القلب يبحث عن الحب
والعقل يهرب منه خوفاً على صاحبه
موضوعك جميل .. ويثير النقاش

تحياتى لك

Kiara يقول...

دخل بينى وبينك العقل

ادام دخلت في الصراع دا يبقي في حاجه حصلت عملت خلل

اسلوبك جميل علي فكرا

تحياتي

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

صفاء
*****

العقل للأختيار وليس للتفكير الدائم
يعنى اول مرحله من مراحل العلاقه المفروض انها تبدأ بالعقل
ما هو مش معقول انا هحب بعقلى
هتيجى ازاى دى....؟!
وع ذاك او ذاك لازم يبقى فيه صراع ما تقلقيش يعنى...


صديقتى صفاء
حياكى الله على زيارتك

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

كيارا
*******

فعلا حصل خلل

اسعدنى وجودك جدا يا صديقتى
اتمنى ان اراكى ثانيه تنيرى لى صفحاتى