الخميس، 16 يوليو 2009

هو انت ليك قد ايه فى قلبى...؟!





ما زال الهوى هو قيدى الوحيد

ما زال قلبى ينبض بحبها من جديد

ما زال بعدى عنها هو السبب الذى يجعلنى اضعف

مازال حنينى اليها هو ما يجعلنى كالمستغيث اهتف

ما زال شوقى لها يجتذبنى فقط نحوها

ما زال غرامى بها لا يبصرنى غيرها

ما زالت رغبتى فى امتلاكها تمنينى بالعوده اليها

ما زالت دمعاتى حين اذكر بعدها تصرعنى امام عينيها

ما زالت مشاعرى تكشف خبايا نفسى التى لطالما خبأتها عنها

ما زالت احاسيسى تكره البعد عنها

وتخاف بشدة قربى منها

هكذا هى وحدتى حين اتذكر الماضى تأخذنى لمراسم الفرح التى اتمناها


ما زالت اشواقى تبكى على فراقى وتقسم الا احب غيرها ا و سواها

ما زلت انا اغرق فى وهم الهنا.. ذاك الذى اقنعت نفسى خطأً انه فى حبها نجاتى

كثيراً ما عانيت فى حبها سجين.... نعم كنت سجينها ...قتيل ...

نعم كنت قتيلها كثيراً ما شعرت بالخوف من حبها

لم اكن اتوقع خيانتها - ولكنى كنت اتوقع فقط خيانة من حولها

كنت رغم كل حبى لها اعانى ....

كنت ارى حبى لها بلا معانى

كنت اضحى واقدم القرابين وانا اعلم جيداُ انى سأكون حتماً من الهالكين

فكل من رأنى فى حبها عاتبنى على اخلاصى وقال لى ستأتى يوماً تبكى وانت تقاسى

لا اعلم ..ربما كانو صادقين ..

.رغم كل الجرح والانين ...

اشكك فيهم وانا بهذا خير العاملين

كثيراً ما تغاضيت عن جمود مشاعرها ... عن تحجر قلبها ... عن طمع احلامها

فيها كل تلك الصفات . وانا اراها اجمل وارق الجميلات ... اراا فى قلبى اميره الاميرات

لا اعلم كيف كانت خطواتى ترى ...اذ انها قاضتنى الى ان اكون فى وسط الثرى

اقنعت نفسى اننى املك منها وفيها كل شئ ...وانا اعلم اننى لست بمالك منها اى شئ

بها كل هذا الصفات ...وانا اسميها اجمل وارق النساء

انام واصحى على ذكر حبها فى الصبح والمساء

ولكنى للأسف ما زال الهوى قيدى الوحيد

دلونى ماذا افعل فيما انا فيه ... فرب كلمات تخفف عنى ما اعانيه


قالها على خلاف

وانا وقعت عليها بالاعجاب

دايما انت بتحسن الاختيار
انا مبسوط اوى ان انت صاحبى بجد
ربنا يديم المحبه بينا
انا بعتز بيك اوى يا على ونفسى ما تخرجش من الاوضه بتاعتى ريحتك وقصاقيصك الكتير اللى فى الدرج
ولا تخرج من محفظتى صورتك
ولا انسى ذكرياتى معاك
ولا ننسى الخناقات والقمصات اللى كانت بتحصل بينا
ولا تنسى الجوبات اللى كنا بنكتبها مع بعض

ولا مجال الحورات اللى بيدور بينا وكأنه احنا الاتنين قاعدين على كراسى اعترافات
ولا حتى ننسى ايام لما كنت بتصحينى الفجر علشان مش عارف ايه كده ...!
وزى ما ذكر شلاطه

عن الصديق اللي الرسول صلى الله عليه وسلم قال عليه
المرء على دين خليله
عن الصديق اللي هو حامل المسك
مش نافخ الكير
عن الصديق اللي قال عليه شوقي:
عن المرء لاتسل وسل عن قرينه
فكل قرين بالمقارن يقتضي
.

.
علشان نعيش ونكبر ونفتكر انا وانت ( AHMED& LOSHA )

هناك 24 تعليقًا:

السيد الرئيس يقول...

السلام عليكم

انا كنت محتار اعلق هنا وللا في المدونة التانية بس قلت هنا أحسن

شكلك كدا مجروح أوي , واضح في سطورك
إجمد كدا واقف فوق قلبك, ياما دقت على الراس طبول

انتا محتاج تتعلم وزن وعروض مدام بتكتب شعر...

لي عودة ان شاء الله

لاسع افندى يقول...

مليانه مشاعر
شكلها مكتوبه عن تجربه
تحياتى ليك ولصاحبك..واتمنى لكم دوام الصداقه

mohamed ghalia يقول...

الكلمات هايلة بجد وكلها إحساس
ربنا يسعدك دايما

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

السيد الرئيس
-***********-

لا تحتار مره ثانيه فهنا ستجدنى
وهناك ستجد كل من تحب
.
.
.
هو فعلا الكلام يدل على الجرح بس مش انا اللى كاتبه
لو كنت اخدت بالك شويه كنت هتعرف انه مش انا والله
انا صعب شويه انى اتجرح
تقدر تقول كده انى بفكر فى المسائل دى فوق العاده شويه .
.
.
ومن ناحيه الوزن والعروض فالنت كفيل بيا

.
.
اما بالنسبه لزيارتك
فانا فى قمه السعاده ان انت نورتى يا سياده الرئيس
دامت أشراقاتك على مدونتى المتواضعه دائما
.
.
كون كما تحب :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

لاسع افندى
-*******-
لا مش عن تجربه ولا حاجه ده مجرد ابداع طالع من قلب على صاحبى
.
.
.
تحياتك اسعدتنى كتير
شكا لزيارتك كتير
نورتى يا جميل
:)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

mohamed ghalia
-*************-

شكرا كتير يا محمد
لكلماتك الجميله
شرفتنى بزيارتك يا كبير
ادامها الله
.
.
.
نورت يا كبير
:)

غير معرف يقول...

جمييلة جدا ومؤثرة

تسلم ايدك على نقلها

وربنا يديم المحبة والاخوة بينكم

:)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

نواره
-***-
تسلمى يا قمر على كلامك الجميل
ربنا يديم المحبه
ويدم الزيارات الجميله دى
.
.
.
كونى كمان تحبى :)

آفشنا حرامي يقول...

نحن فى انتظارك دوما

البداية بدات اليوم

ونتمنا نشر لينك هذه المدونة بين كل اصدقائك

وتقوم بوضع لينك المدونة على قائمة المدونات بمدونتك للتواصل الدائم

مع تحياتنا

آفشنا حرامى

واحد يعرفك يقول...

خاطرة جميلة جدا


احساس عالى



لسة كتير على الشعر يا ريس


تقبل مرورى

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

قفشنا حرامى
-*********-

انا دخلت المدونه والفكره عجبتنى كتير
ويا رب يقدركم على المجهود
وانشاء الله هنشر اللينك فى دليل المدونات
وانشاء الله عندى
شرفتونى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

واحد يعرفك
-*********-
شكرك على كلامك الجميل ده
.
.
بس مش انا اللى كاتب الموضوع
صاحبه انا ناشر صورته واسمه فى الموضوع
وعجبنى اوى الكلام
قولتله بعد ازنك هعمل كده
ووافق ونشرت
..
.
شكرا لزيارتك يا يا جميل
ويا رب ماتتقطعش ابدا :)

طوبه فضه وطوبه دهب يقول...

gmel klamk rbna ydem 3lek 7b as7abk

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

طوبه دهب وطوبه فضه
-*****************-
اسعدنى تواجدك هنا
وشكرا على كلامك الجميل ده
نورتينى يا قمر
:)

MaNoOoSh يقول...

الخاطرة فعلا جميلة جدا
تسلم ايد اللى كتبها
رغم الجرح اللي فيها بس مليانة احساس طالع من القلب

جارة القمر يقول...

لعله كان يهيم حبا بقلب يهيم به خداعا

هل الخطأ بالحب ام بسوء الاختيار

أصبحت في دائرة مفرغة كلنا نوجه الاتهام للحب وهو ليس له ذنب

اعرف بأن الحب احساس جميل لا يؤذي صاحبه
احساس راقي لصديقك

دنمت رائعا

بزنس تعيش يقول...

ياصديقى

دع الامور تجرى فى اعنتها
ولاتبتن الا خالى البال
مابين غمضة عين وانتبهتها
يغير الله من حال الى حالى

--------------------------------
هكذا هو الحب من طرف واحد مرايته
عمياء وصماء وبكماء
لكنها بالف لسان
الف لسان يجمل ويكذب ويدعى
ويصور الشيطان ملاك
والوردة اشواك
صدقنى ستمر الايام وتنسى هذة التجربة المريرة
وتضحك على السذاجة الطفولية الى اودت
بقلبك الى هذا الالم المدمى
-------------------------------
ولك منى تحياتى
حازم ربيع

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

MaNoOoSh
-*******-
اخى فى الله اسعدنى تواجدك عندى فى مدونتى المتواضعه
دامت زيارتك المبهره لدى
.
.
.
.
كن كما تحب
:)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

جاره القمر
-********-
.
الحب ارقى واسمى الاحاسيس بلا منافس
.
.
ولكن اذا كانت عواقب الحب جارحه
فانا لا انسب الجرح الى احساس الحب
ولكن الى الاشخاص الذين صنعوا هذا بالصوره الجميله التى تسمى الحب
.
.
دام اشراقك هنا سيدتى
.
.
دمتى بالف خير
:)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

بزنس تعيش
-*******-
كلماتك صحتها مائه بالمائه
.
.
ولكن هذا هو الحال
.
زيارتك اسعدتنى كثيرا
.
.
نورتنى بجد يا حازم
دامت زياراتك لى اخى فى الله
.
.
:)

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

صعب اوى الجرح يطلع بالشكل دا ورغم كل الالم لسة ممزوج بالحب
حسب ما فهمت صاحبك هو اللى كاتب البوست الرائع دا
تحية لية كتابتة فعلا رائعة
وفيها مشاعر صادقة

تقبل مرورى

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

احساس طفله محبه للرومانسيه بس واقعيه
-*********************************-

شكرا كتير لكلامك الحلو
زيارتك اسعدتنى كتير
يا رب تتكرر على طول
.
.
.
نورتينى
.
.
:)

نوسه وريمان فى هاكونا مطاطا يقول...

السلام عليكم



كلماتك فى غايه الروعه والرقه ايضا


تحياتى ليك

سعيده انى زورت مدونتك الجميله دى


وكمان تيمون وبومبا مبسوطين انك هتنزل مدونتهم فى دليل المدونات


تحياتى


ومع تحيات تيمون وبومبا

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

ريمان ونوسه فى هاكونا مطاطا
*------------------------*
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

انا اللى مبسوط انك دخلتى على مدونتى
,
ومدونتك نورت الدليل كله
تحياتى
لتيمون وبومبه
:)