الأربعاء، 11 نوفمبر 2009

جرح اللى منك



.
.
الله يسماحك
هو صحيح انا غلطان
بس انا مبسوط من غلطى
علشان سعات كتير رد فعل
بيظهر حجات كتير
ومنه بنشوف نوايا كنا احنا بنظنها حجات تانيه
.
.
.
لو كنت مكانى هتعمل ايه...؟!
لما يكون جرحك بإديه...؟!
ويوعد وعد ويخلف بيه ...
ولو كنت مكانى هتعمل ايه...؟!
ما هو اصله يعيش وما يديش.
ولما بيوعد .. ما بيوفيش...
وياريتو عاشرنى وما عرفنيش..
انا عن نفسى مايلزمنيش.
هبعد عنه وهرفض منه . اى كلام
همشى واسيبه لنفسه وروحه وللأيام..
مش يبقى حرام اسهر وينام.
والمطلوب فالاخر اخلص ليه..
ولو كنت مكانى هتعمل ايه...؟
حلمنا كتير..
من غير تفكير..
والحب ما بينا.. كان حب ضمير
قررت قرار .. ابدأ مشوار
وصعب يكون .. قلبى اسير
نصيحه منى .. لكن غصب عنى
كل الكلام من القلب طالع..
يا صاحبى اسمعنى ..
اكره كتير قلبى اللى حبك ؟؟
حب الجنون...؟!
وحب بضمير .. قلب عايشلك
دنيتك علشان يخون..
مع انى عارف مهما تحب الحب على قلبك يهون
احلم وعيش .. وهم ووعد مالهاش عدد
وهم عهود بحب دايم للأبد ..
ندمت فعلا.. على انى كنت اسميك ملاك
وكرهت قلبى اللى كان حابب هواك..
وظلمت نفسى وسنين حنان ضاعت معاك.
وبعد ده كله انا هخلص ليه...؟!
طيب لو كنتوا مكانى هتعملوا ايه..؟!

هناك 32 تعليقًا:

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

مساء الخيرات


اول تعليق

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

كويس من زمان مش احتليت عندك


نجدد النشاط من تانى

ونقول تانى تعليق

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

وناخد التالت عشان مش يزعل بقا هو كمان

هع هع

اشطا

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

اقرء وارجع

فاصل ثم نواصل

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

مساء النور يا احلى إيناس
النهارده انا وانتى حالتنا متشابهه نوعا ما
صح...؟

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

مساء الفل على عيونك

اه والله معاك حق مش عارفه اية ده اللى بيحصلنا الايام دى حاجه غريبه قووى احنا مخلصين زياده عن اللاذم ومش لاقين اللى يقدرنا
ربنا يرحمنا برحمته الواسعه
مش عارفه بجد اقولك اية لانى حاسة بيك

ربنا معانا احنا الاتنين

لاسع افندى يقول...

وبعدين فى ايناس
انا اول واحد يشوف الموضوع وكان العداد بتاع التعليقات صفر اروح اقرا دقيقه واحده
ارجع الاقيها احتلت وعملت خط بارليف

تحيه ليك ولايناس
اقرا وارجع

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ربنا يسعدك يارب ويصلح لك حالك

مممممممممممممممممممم

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الصورة بتاعت البوست جميله قووى بسم الله ما شاء الله قمر انت صح ولا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عامة ربنا يحفظك
مودتى
ايناس

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

مالك يا لاسع

بطل قر وحسد


منور يا لاسع الدنيا كلها

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

لا مش انا
ده صاحبى اللى عمرى ما هنساه ولا هنسى اللى عمله معايا
الله يسامحه بقه

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

لاسع


اطلع من المدونه بسرعه
المدونه محاصرة من جميع الاتجهات سلم نفسك

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

صحبك

معلهش مش تقول غير حسبى الله ونعمة الوكيل وربنا هيجيب ليك حقك

ربنا منتقم جبار
معلهش

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

يا رب

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

بس ياريت تحاول تنسا عشان ما تتعبش وفوض امرك لله لانك لو فضلت فاكر هتتعب وهتبقا نقطة سواد بحياتك
ربنا يكرمك يارب

لاسع افندى يقول...

طيب لو كنتوا مكانى هتعملوا ايه..؟!

كنا نبيع
ونسيبه يضيع
ولايوم نندم
على شخص وضيع
ولايوم نحزن
على حب مات
وهو رضيع
ننسى الماضى
وبكره ربيع


تحيه لاسعه

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

لاسع افندى

راح يقرء وما رجعش يا جدعااااااااااااان

اظهر وبان يا لاسع

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

ايناس الاحزان

منبع الحزن والمواساه
انتى غريبه اوى
غريبه بشكل ملفت فعلا
هو الغارابه اللى فيه عجبانى كتير
ولكن تخض
يا رب يزيح عنك وعنى الاحزان للأبد يا رب وما يكتب عليكى اى لحظه حزن

rony يقول...

وسع وسع وسع
اوعى السرييييييييييييييييع
انا جيييييييييييييييت

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

انا معاك وكلامك صح

بس باخد كل مقلب واخوة مش بلاحق افوق
وغصب عنى بحب الناس تكون كويسه وانا مش مهم اتعب
بس اشوف غيرى سعيد لانى حاسة بالظلم والجرح
وانت لسه صغير انما انا اكبر منك وخبرتى فى الحياة كبيرة
ربنا يتقبل منك
تحياتى

لاسع افندى يقول...

لا يا ايناس
انا هنا موجود
لكن محتاس
الواد ده كلامه
كتير حساس
مش عارف اعلق
زى الناس


تحيه لاسعه

rony يقول...

هى التعليقات مفهاش غير ايناس ولاسع
منورين والله منورين

rony يقول...

مش عارفه اقولك لو مكانك اعمل ايه؟
انا مكانك فعلا بس مش بعرف اعمل حاجه
كل اللى بعمله بزعل شويه واعيط شويتين وخلاص
وبس

mony يقول...

هو انا دخلت غلط
ايناس ولاسع ورونى عاملين شات هنا
فيه ايه
*****
انا لو مكانك كنت عملت زيك
*****

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

انا مش هاتكلم عن كلامك ولا عنك وده بشكل مؤقت طبعا بس انا والله اعلم فهمت ان صاحب الصورة دى عمل حاجة
طيب انت حاطط صورتى ليه بقى مش ده مكانها ابدا باتمنا اكون فهمت غلط بس انا هاكلمك على اساس انه فهلا عمل حاجة ( انت بكده عملت له قيمة هو اقل منها بمراحل ده انت كده بتعمله دعاية يا راجل وبعدين افرض حد يعرفه شافه هيبقى شكلها بايخ اوى عارفك هتقولى محدش هيعرفه بس هو فى حاجة بعيدة عن ربنا ) يلا يا عم شيل الصورة دى واخرج من حالة الكئابة دى لو عايز كئابة قولى و محسوبك ابو الكئابة كلها ليك عليا يا عم اجيبلك حاجة كئابة بس قول يارب

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

rony
-**-
منوره يا قمر
معلش بقه حبايبى لاسع وايناس مظبطين الدنيا عندى وده طبعا شرف
معلش بقه
.
.
وانا عارف انتى لو كنتى مكانى عارف ان انتى هتعملى كده علشان مافيش حل الا كده
.
يا رب ما تمرى باللى بمر بيه :)
تحياتى

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

mony
-**-
يعنى انا صح اهو
ربنا ينصفك يا رب
مرورك من هنا اسعدنى كتير
شكرا لزيارتك يا قمر
تقبلى ودى واحترامى
:)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

اساء واحلام فى وجدانى
-****************-
لا ابدا والله مش حكايه قيمه ولا حاجه
انت لو متابع المدونه وشفت البوستات القديمه كنت لقيت نفس الصوره وبكلام جميل جدا لنه صاحبى ويستاهل انى اعمل علاشنه كده
وكونى عملت حاجه زى كده اذن هو فعلا له قيمه عندى
والحمد لله انا عمرى ما حد قالى انا اسف وكسفته
وبمإن مدونتى زى الاسكتش بتاعى خاصه بيا يعنى فلازم اكتب فيها ذكرياتى المؤلمه اوى والسعيده والنص نص
وطبعا اخواتى اللى زى حضرتك طبعا بيقولوا رئيهم ونصائحهم وانا طبعا بحترمها وباخد بمعظمها
يا رب تكون فكرتى وصلت لحضرتك
تقبل ودى واحترامى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

ميمى واحمد
-*******-
اكيد طبعا هنحتفل سوا
لما اروح بقه اشوف ايه الاخبار علشان نعمل احتفال جامد :)
نورتوا

ميمى واحمد يقول...

ايه ياااااااااااااااااااااض

اللى انت عملته عندنا ده

يا كثوفى يا كثوفى





احمد

ليس فقيرا من يحب يقول...

السلام عليكم

بص انا لو مكانك هاصفح واسامح

محدش فينا ملاك وكلنا ممكن نغلط

ويابخت اللى يقدر على نفسه ويسامح

ياريت تتقبل مرورى فى اول زياره

للمدونه

فى حفظ الله

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

الاخلاص والا مبالاه
التناقض فى العطاء
حد بيدى اوى وحد بيأخد اوى
اعتقد ان دى المشكلة حلها يمكن شوية حد من الجانب اللى بيعطى

العمل بكلامك اللى فى البوست يعنى
ولو الطرف التانى محسش بعد كدا يبقى لا مفر من الهرب الواحد مش هيعيش كل عمره عايش تعيس وبيدى عشان الناس تكون سعداء

دمت بكل خير
تقبل مرورى

محمد التركى يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبراكاته
صديقى الغالى أبو قلب طيب قوى
وأبو احساس عالى قوى
,ابو اخلاص غالى قوى
اقدم عاصمه فى الحب
بص ياسيدى انا عارف انه جرحك قوى وانت زعلت قوى علشان انت بتحبه قوى لأن الجرح لما يجى من الصديق بيبقى صعب جدا بس علشان انت قلبك طيب فالموضوع بيألمك ومخليك بتفكر أزاى صحبى بيعمل معايه كده بس ده طبيعى جدا اليومين دول علشان القيم اتغيرت واتبدلت
بس اقسملك انه هيجى ويعتذر ويبوس ايدك ويطلب انك تسامحه
عارف ليه لأنه حاسس بغلطه هتقولى عرفت أزاى هقولك عن طريق تفكيرك انت
لأن اللى بيكره حد بيكره كل حاجه من رحته مش يخلى صورته ادام عنيه على طول بس ده عادى علشان انت بتحبه وهو كمان بيحبك وصدقنى هيجى ويعتذرلك وهترجعوا صحاب اكتر من الأول
ياعم مسارين البطن بتتخانق
أسألنى انا
وأخيرا احب اشكرا جدا على الموقع الجميل ده اللى من ساعت ماعرفته وأنا بحب اشوفه على طول
ويارب ماأكون طولت عليك
ربنا يوفقك