الثلاثاء، 1 ديسمبر 2009

أسمعينى وأفهمينى





(( احدثكم عن الاعتذار ولغه العتاب ... التى تـٌظهر مدى الاحتياج للمعـتوب عليه))






اسمعينى وافهمينى
اوعى تخدى كلامى جد وتسبينى
كان يوم تعب وزهق من اوله
ما تجيش عليا وتزعلينى

..
.



لو انتى حبيبتى تسمحيلى
اقولك بحبك وتسمعينى
ولو انتى خلاص مش بتحبينى
ليه قررتى تردى وتكلمينى

..
.

اكيد انتى كده فهمتينى
لانك فيوم كان .. حستينى
فأفهمينى وأسمعينى
واوعى تاخدى كلامى جد وتسبينى
..
.


ده انا قلبى كان فى حبك
نص إنس ونص جان
الانس كان حارس لقلبك
والجن معاكى فى كل مكان
..
.
.قبل ما تزعلى منى وتقرررى
لا تسمعينى ولا تفهمينى
وتمشى كده وتسبينى
أنا نفسى منك ...
..
.
تسمعينى وتفهمينى
وتاخدى كلامى جد وترجعيلى

النهارده اول مره احس ان الاسف من احلى واجمل الخواص اللى بيتمتع بيها الانسان العاقل
فالأسف هو أقرب شيء الى البراعة واقبلوا عذر من أعتذر اليكم فالاسف فن ...لمن اتقن ادائه
وانا من هنا
..
.
الى مجال خليك فى حالك واى مجال فى الدنيا
لو اى حد انا غلطت فى حقه ..... انا اسف ...




هناك 25 تعليقًا:

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

ازيك يا ابو حميد
كل سنة وانت طيب يا راجل يا طيب

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

مش فاهم حاجة
الاعتذار فن
انا مقتنع طبعا بكلامك بس انت تقصد التوقيت ولا طريقة الاعتذار
محتاج منك توضيح طبعا

mony يقول...

ايه ده كله
اكيد بعد كل ده هترجعلك
بس متعملهاش تانى

صوت من مصر يقول...

اطن ان رصيدك خلص

mohamed ghalia يقول...

ياعم انا مسامحك ههههههههههههه
الإعتذار فن مش اى حد فعلا يجيده

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

انت روحت فين يا ابو حميد

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

اسماء واحلام فى وجدانى
-****************-
وانت طيب يا راجل طيب
والله يا رايق مغذى الكلام مش الوقت او الطريقه لان طبعا الاعتذار بيجى بعد وقوع الخطأ بأى وقت وحبذا ان يكون الوقت مش طويل للاعتذار
لكن الفكره كلها فى صعوبه الصراحه بالاعتذار والندم على فعل خطأ لدرجه الاعتذار بالطريقه اللى انا وضحتها
.
وكمان يا سيدى انا بعتذرلك انى ما قدرتش اوصل الصوره لدرجه حضرتك تستشفها بسهوله...
.
بالنسبه لسؤالك انا رحت فين
انا هنا اهو بس ما قدرتش ارد على التعليق بدرى لان زى ما انت فاهم اليومين دول بدايه مفرمه المذاكره اللى شكلها لن تجدى اى خير ولكن الله المستعان....
لك منى تحيه وود واحترام وتقدير :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

mony
-***-
أكيد طبعا هترجعلى بعد كل اللى عملته وعلى فكره البوست كان له اهميه جامده اوى
انا خليت البوست ده مرسال الغرام ههههههههه
وما تقلقيش مش هعملها تانى
لا يلدغ المؤمن من جحر مرتين :)
نورتينى كتيييييييييير

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

صوت من مصر
-********-
ليه بس رصيدى خلص
انا لسه عملت حاجه علشان يخلص
ده اول مره اغلط كده
ثم انت لو تعرف غلطى هتقولى كلامك كله كتير على الغلط ده
ولكن اتمنى انك تعلق تانى وتباركلى لان البوست جاب نتيجه معايا

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

mohamed ghalia
-*************-
بس خلاص انا مش عاوز حاجه يا رايق
كفايه ان سعادتك مسامحنى
بالدنيا والله عندى يا رايق ان محترم زيك يسامحنى
مع ان احنا مش فى بينا غير كل غير ولكن ......
كما ذكرت وكما ذكر من قبل ان العتذار فن ..
لك منى تحيات كثيره ورائعه حتى ان تستغيث

لاسع افندى يقول...

طيب خلاص سماح المره دى



تحيه لاسعه

غير معرف يقول...

فعلا الاعتذار شريعة المتسامحين والاتقياء ..

متى ما اتقن ذلك الفن ..سنجيد العيش بسلام ...


كل سنه وانت طيب ...(:

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

لاسع افندى
-*******-
شكرا يا سيدى عقبال كل مره
.
أحلى تحيه :)

مجرد انسان يقول...

الاعتذار رائع

كلمات جميلة

وسرد منسق

تسلم علية

تحياتى

فكرة من الزمن ده يقول...

جمييييييييييييييييييييييل
جداجداجدا
وليه عندي مناسبة جدا خليها في سري

تحياتي واكيد محدش زعلان منك

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

ذات
-*-
الاعتذار شريعة المتسامحين والاتقياء ..
صدقتى فى قولك الرائعه هذا
كل سنه وحضرتك بألف خير وسعيده دايما
ومنورانى اكتر واكتر :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

مجرد انسان
-*******-
تسلم يا رايق
شكرا على زوقك كتير
نورتنى كتيييييييير
ودى واحترامى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

فكره من الزمن ده
-***************-
اكيد مناسبه سعيده
يا رب يجعل ايامك كلها سعاده وفرحه
وماشى يا ستى خليها المره دى فى سرك

Somaya Kamal El Din يقول...

المسامح كريم ومحمد ومصطفى وكله ههههههههههههههههه

الاعتذار حلو اوووووى لما يكون فى وقته ولما يزيد عنا لحد بيبقى مملل

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

Somaya Kamal El Din
-*******************-
فعلا المسامح كريم وكريمه كمان
وكمان عندك حق سعات بيقى ملل اوى اوى
تشرفت بالزياره كتييييييير :)

سلمى يقول...

جميله كلامتك
ياليت الرجال يعرفوا فن الاسف
تحياتى

جارة القمر يقول...

الاعتذار قد يعتقد البعض انها لغة الضعفاء
ولكن لن تكون نهاية العلم اذا ما اعترفنا بخطأنا وابسمنا معتذرين عن حماقة ارتكبناها بغير قصد

وقتها لن نندم أبدا لأن النتيجة ستكون رائعة

بوست رائع

يسلمووووووو

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

سلمى
-**-
ويا ريت كمان البشر كلهم من الجنسين يعرفوا فن الاسف والاعتذار
شكرا لمرورك يا سلمى
كونى بألف خير :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

جاره القمر
-********-
دائما ما يكون تعليقك مؤثر هنا سيدتى
صدقتى فى قولك فهو ليس بلغه للضعفاء بتاتا
أسألى مجرب :)
نورتينى كتيييييييييير :)

جارة القمر يقول...

جئت لاستنشق عطر الحروف هنا

:)