الثلاثاء، 11 مايو 2010

أعطيتكم حباً دون أن تسألوا




اعطيتكم حبأ دون ان تسألوا
ولم تعطونى إهتماماً وأنا أسأل..!
تحملت أكثر مما تتحملوا
وكان على عتقى تجاهلكم أثقل
..
أريد وداً .. أريد صدقاً .. أريد تقدير
فأنا لا أطلب منكم يا أنتم الكثير
عشقت فيكم ودى لكم
وكرهت معكم هذا المصير
..
وأعلم انى فى يوم سأكون دونكم
سأهوى غيركم وفى حبهم أغرق
واعلم انى لن أجىء بحلمكم
والساكت عن الحلم يا انا أحمق
..
ولكن
فى أيامكم كثيرا
انا حلمت
وتمنيت أحلاماً ومنها
انا حققت
وكم من يأس أبدلته املاً
وعندكم زرعت
ولكن بطلبى الاهتمام منكم
قد أخفقت
..
فعند البحث عن أمل مجسد في هذا العالم الحقيقي ..
..
غالباً .. ما يكون الصمت حينها هو سيد الموقف ..

هناك 26 تعليقًا:

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

حبايبى
.
الكلام ده مش بيعبر أبدا عن حاله انا بعيشها
والله العظيم
انا نفسى مش عارف بكتب كده ليه
مدونتى مش زعلانه منى علشان بعمل كده وبتستحملنى
يا ترى بقه هتستحملونى ...؟!

العلم نور يقول...

الصمت حكمة وقليل فاعله .. وقمة العطاء أن يكون دون سؤال ..

سلمت الأنامل

جارة القمر يقول...

صباح الخير


ازيك يا أحمد عامل ايه

يارب تكون كويس

جارة القمر يقول...

لعله الوقت ياصديقي

ولعلها حالتنا النفسية هي من تجبر قلمنا على ان يسيل حبرا ويكتب


حب وصمت وكبرياء

فقط أحرف متراصة ومتراكمة

تعبير عن كبت داخلي لغيرنا

جميل وأكثر ياصديقي


أتمنى دوما أن تكون بخير

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

دندنه قيثاره الوجد
-****************-

صدقتى فيما أخبرتى
جميل دايما تعليقك
ربنا يدوم عليا زيارتك
.
ودى وإحترامى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

جاره القمر
-********-

صباح النور يا قمر انا الحمد لله بخير
يا رب تكونى انتى كمان بخير

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

جاره القمر
-********-
فعلا والله اللى انتى بتقوليه ده بجد
لانى سعات كتير بحس ان انا بمر بمرحله حزن بجد.. ومش عارف اكون صادق مع نفسى فيها .. ربنا يستر علينا
وكما وصفت انا وأضفتى انتى
فالتردد .. والخوف .. والارتباك .. والحب .. والصمت .. والكبرياء
كلهم حروفاً متراصه لشىء لا اعلمه بعد
كونى كما تحبى :)فأنتى أحلى فى كل مره تكونى
...

حلمى البعيد يقول...

والله إنت زى ماتكون بتوصف حالتى دلوقتى
كلامك جامد
وجاى على الجرح
تسلم على إحساسك وكلاماتك الرائعه

♥♥ شذا ♥ الروح ♥♥ يقول...

طبعآ


انا عن نفسى

هتحملك لانك اخوايا حبيبى

ربنا يسعدك يارب
اكتب وعبر عن اللى جواك
مش شررط تكون تجربه

ربنا يزيح عنك

ودى مدونتك اكتب فيها على رحتك يا قلبى

ربنا يسعدك يارب

وان شاء الله قريب هجاوب على التاج
هديه مقبوله

حياتى نغم يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كلمات جميله مش محتاجه نستحملها دى محتاجه نستحمل إننا نتمنى نقراها مراراً وتكراراً .

دمتَ بخير .

راء يقول...

مش شرط كل اللي بيكتبه يكون عنك

ديه حاجة طبيعيية..بالعكس انت ممكن كلامك يكون بيمس حد تاني زي حالاتي فمش فارقة كتير عن مين المهم انه اتكتب

عجبني اووووووي البوست فوق ما تتخيل..بس مفهمتش علاقة السطرين الاخرانيين بالموضوع..او يمكن مش واصلي

ولا انت كاتبه بلون تاني ع اساس ان ده حاجة غير الكلام!!!!

حيرتني معاك متقرر بقى ^_^

ahad يقول...

مساء الخير
بغض النظر اذا يعبر عن الحاله او لا هو كلام جميل وطالع من قلب حساس والكلام الي زي كذا غالبا بيوصل مو شرط نكون عايشين الحاله عشان نكتب عنها
انا أهنيك على ابداعك
انا شخصيا هستحملك ونص عشان انا بستمتع بقراءة الكلام الجميل ده
ودووووماً أصدقاء

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

حلمى البعيد
-*********-

لو بوصف حالتك تبقى مزريه اخر حاجه
ربنا يهون عليكِ ويكرمك بالسعاده :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

شذا الروح
-*******-

لالالا انتى لازم تستحملينى ده بقه فرض عليكِ من ناحيه الصداقه
ربنا يديمها يا ب وما يحرمنى منك ابداَ
.
وبراحتك يا قمر فى حكايه التاج علشان انا كنت سعاتكتير مش بجاوب على تاجات بتجيلى مش ببقى فى المود يعنى ولومش هتكتبى عادى بس ابقى اتصلى وقولى ايه المود اللى انتى فيه ومش مخليكى تكتبى علشان يا قمر زى ما انتى عارفه يهمنى أمرك اوى
كونى كما تحبى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

حياتى نغم
-*******-

وعليكم السلامورحمه الله وبركاته

شكرا على زوقك يا قمر ربنا يخليكِ
سعيد جدا ان كلامى عجبك
ودى وإحترامى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

طالبه مقهوره درجه اولى
-*******************-

فهمتينى بسرعه وفعلا مش حاله دى بتطلب سعات كده بحجات غريبه وبتمشى ....

ومن ناحيه السطرين فهما مش ليهم علاقه بالموضوع بالعكس
ده هما الموضوع بس بإختصار شديد انتى بس اللى كسلتى تفكرى فيهم

فعند البحث عن أمل مجسد في هذا العالم الحقيقي ....
غالباً .. ما يكون الصمت حينها هو سيد الموقف ..

الامل دايما بيبقى فى اى حاجه جميله ومرغوب فيها ..


زى عندى امل فى انى اكون رئيس اتحاد طلاب .. عندى امل انى أشتغل فى المكان الفلانى .. عندى امل الاقى إهتمام من اللى بحبهم والمفروض انى بحبهم وفى حاله البوست ده انا ببحث عن أمل بجد فى وسط ناس ما عندهاش اللى انا عاوزه زى أبره فى كوم اش مافهوش ابره
يا رب اكون ترجمت كويس ويكون موافق لاحساسى لما كتبت الكلمات ..
.
اى خدعه :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

ahad
-**-
مسا النور
يا رب تكونى بخير

شكرا على زوقك فى وصف كلامى المتواضع
وانا اللى بهنى نفسى على مرورك من على مدونتى ...
دوماً اصدقاء :)

أنثى من حرير يقول...

شُكراً لِـ ظروفي اليَوم
التي سمحَت لي أن أغرَق هُنَا

..

كن بخير

راء يقول...

طيب اسمحلي ارفعلك القبعة :)

بجد تفسير ممتاز واتصور اني مفكرتش ف الكلام

بس بعد التفسير عجبني جدااااااااا

تسلم ايدك

أميرة الأحلام يقول...

كلماتك جميله كالمعتاد
ومؤثره جداا
بجد سلمت يداك
تحياتى

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

أنثى من حرير
-**********-

سعيد بمرورك وأشكر أيضا ظروفك التى سنحت لى بالشرف بمرورك العطر
.
ودى وإحترامى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

طالبه مقهوره درجه اولى
-*******************-

طيب كويس
حظى حلو انك فى مرورك مرتين على بوست واحد
ربنا يديم الود :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

أميره الاحلام
-********-

شكرا على زوقك يا قمر
ده بعض ما عندكم
ربنا ما يحرمنى من مرورك الجميل ده على طول
ودى وإحترامى :)

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

أميره الاحلام
-********-

شكرا على زوقك يا قمر
ده بعض ما عندكم
ربنا ما يحرمنى من مرورك الجميل ده على طول
ودى وإحترامى :)

فاعل خير يقول...

السلام عليكم
بجد رائع واكثر من رائع
ممكن يكون كلامك مش بيعبر عنك اليوم
لكن اكيد دى مرحله فكريه ووجدانيه انت عشتها فى فتره من الفترات بس ما كنش عندك المجال او المكان انك تقولها واليوم اصبح عندك مكان وناس ممكن ان تكتب والاخرون يروه
بس فعلا كلام جميل ويارب يديم عليك الكليمات الرائعه دى
انا سعيد بمرورى
أمضاء
فاعل خير

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

فاعل خير
-*****-
عليكم السلام ورحمه الله وبركاته

أسعدنى مرورك جدا اخى الكريم
وشكرا كتير على زوقك
وفعلا فيه كتير بيمر حالا بالكلام ده بس فرجه قريب
مره تانيه اسعدنى مرورك الله لا يحرمنى منه ابداً
ودى وإحترامى :)